10 september 2013

Elvi och Eskil

 Tvillingarna Eskil och Elvi firade sin 90 årsdag med dessa tårtor. Eskil tycker om att vara i skogen och plocka bär och rödja. Han är också mycket intresserad av lastbilar och har kört lastbil i många år. Kyrkan och bönehuset har också varit viktigt för dem båda så det fick också rum på en tårta. Tårtorna är gjorda på ljusa sockerkaksbottnar fyllda med limemousse och vitchokladmousse. De är spacklade med creamcheese-frosting och täckta med marsipan. De flest av dekorationerna är gjorda i sp.




3 kommentarer:

  1. Hej.
    Nu har jag suttit här o tittat igenom din blogg o jag bara gapar!! Vilka underbara tårtor du gör. Vilka konstverk!! Vilken njutning. Och en del tips o idéer fick jag också som jag tar mej friheten att låna=).
    //Knatten

    SvaraRadera
    Svar
    1. VA roligt att du gillar det jag har här! Det är nog bara att friskt låna recept och idéer!

      Radera
  2. Jag var med på festen. Verkligt goda tårtor! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...