16 september 2012

BMW-tårta



Linda önskade en bilinspirerad tårta till sin lillbror Mathias. Hans bil fick gärna vara med på tårtan. Jag fick lite hjälp med designen av min kära make. Han hade stort tålamod med min okunskap av m3:ans kännetecken och jag fick ha tålamod med att det tog ett tag innan han var nöjd med proportionerna. Jag tycker att bilar är bland det svåraste som finns när man ska modellera och speciellt om det är ngn specifik modell. Får hoppas att Mathias kände igen sin ögonsten :) Tårtan är gjord på en ljus sockerkaksbotten gjord på 7 ägg. Den är fylld med hallonmousse och lemoncurdmousse. Den är spacklad med creamcheese-frosting smaksatt med lite lemoncurd och täckt med marsipan. Bilen är gjord i sp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...