15 december 2009

Bloggtystnad

Här händer nog en massa saker trots att det är lite tyst här på bloggen. Här i huset är det tomteverkstad på gång. Det sys så nålarna glöder och stickas så stickorna ryker. Allt för att det ska bli klart till julafton. Har i år satsat på att själv tillverka de flesta av julklapparna. Det är ett sant nöje bara man skulle få sitta i lugn och ro... det är inte alltid alla som tycker så...

 
Vad jag än tog mig för igår var Iris "i vägen". Jag ritade ut mönster med Iris i famnen, jag klippte till med Iris i famnen, jag sydde med Iris i famnen. Jag gjorde mat med Iris i famnen, jag dammsög med Iris i famnen, jag hängde tvätt med Iris i famnen. Tillsist somnade hon utmattad i famnen medan jag satt och stickade... Tror att jag har multipla talanger :o) Igår var alltså Iris med i precis allt jag tog mig för... Bättre arbertsro idag hoppas jag ;o)


5 kommentarer:

  1. oj hjälp, o hur mår din rygg idag? och HUR lyckades du sticka utan att hon drog i garnet?

    SvaraRadera
  2. Hon låg på min mage bortvänd från stickningen och jag halvlåg i soffan... och ja ryggen vet jag att jag har idag :)

    SvaraRadera
  3. Skickligt! Har ofta Lucas på höften (12 kg!!) när jag lagar mat, men övriga sysselsättningar får han nog underhålla sig själv under tiden. :-)

    Ser förresten att du läser "Ödehuset" (The Shack) just nu. Vad tycker du? Läste den ifjol och älskade den! :-D

    SvaraRadera
  4. Hittills är jag heelt fascinerad över boken. Rekommenderar den verkligen :0)

    SvaraRadera
  5. oj hjälp, o hur mår din rygg idag? och HUR lyckades du sticka utan att hon drog i garnet?

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...