29 november 2009

Fönstertillverkning





Idag har jag varit produktiv! Jag har tillverkat fönster på löpande band i flera timmar :o) Tack vare min käre make har jag kunnat hålla till inne i huset och sågat till fönsterbågar och fönsterspröjs. På fredagkväll kom han hem med en "jiirsååg" så att jag skulle kunna jobba med mina lister och ribbor inomhus. Detta för att inte behöva lämna barnen ensamma och gå ut och såga. Är han inte underbar min  man? :o) Det var ganska mycket jobb med att såga till alla delar till ett fönster och sedan att fälla in spröjsen i fönsterbågen. Men, jag blev helt nöjd med resultatet och det var jätteroligt. Skulle ha kunnat hålla på hela natten, men som vanligt fanns det andra som krävde min uppmärksamhet :o) Nu återstår det att måla alla fönster och lista runt både på insidan och utsidan! Mycket kvar med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...