27 april 2012

Tårtkurs


Förra veckoslutet höll jag tårtkurs på Norrvalla i Vörå. Resultaten syns ovan! Vi hade mycket trevligt och jag hoppas att någon av mina kursdeltagare blev inspirerad att fortsätta med tårtbakandet. Jag gjorde en modelltårta för att visa olika steg i hela processen. Jag dekorerade den mycket enkelt på ett par minuter bara. Tårtan består av en sockerkaksbotten gjord på 4 ägg. Den är fylld med egengjord hallonsylt(kokade frysta hallon och lite syltsocker i micron i några minuter) grädde och glasskräm. Den är spacklad med glasskräm och täckt med marsipan. Dekorationerna är gjorda i sp.

2 kommentarer:

  1. Hej Clina!
    När kommer du till sthlm för att hålla en tårtkurs här?? Vore nog toppen

    Gabriela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jag kommer gärna till Stockholm och håller tårtkurs bara någon är villig att ordna den :)

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...