26 maj 2013

Nutellafluff


Jag har många gånger testat att få till en bra fyllning av nutella. Jag har misslyckats lika många gånger :/ Men nu har jag lyckats få en nutellafyllning som inte skurit sig :)

Nutellafluff
150 g nutella
3 dl grädde

Värm grädde i en kastrull på spisen. Grädden får INTE koka. Blanda den heta grädden med rumstempererad nutella. Låt blandningen kallna helt i kylskåp, gärna över natten. Vispa upp den kalla blandningen och använd t.ex som fyllning i en tårta. Den blir ganska söt så det passar bra att blanda med något syrligt t.ex. hallon.
 

1 kommentar:

  1. Det blev väldigt bra. Jag var inte ute i så god tid, så jag ställde den i frysen en stund för att kyla ner den. En timme tror jag, gäller att kolla så den inte fryser. Det gick bra att vispa sen. Återstår bara att se om hela tårtan blir god :-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...