15 september 2017

Mathias tårta


Min älskade Mathias fyllde år i slutet på augusti. Han deklarerade ganska fort att han minsann inte kommer att fira med något stort kalas. De som känner mig vet att jag älskar att ställa till med kalas och när min mamma föreslog att vi skulle ordna överraskningsfest hos dem, var jag såld ;). Jag invigde barnen i våra planer men sen höll vi tyst för att våra planer inte skulle läcka ut. När dagen kom och barnen äntligen fick kidnappa pappa var lyckan total! Mathias anlände till sin egen fest 20 minuter före gästerna började anlända. Han hann bara byta kläder innan han fick börja ta emot gästerna. Kvällen blev mycket lyckad! 

Jag hade en del jobb med att smyga med bakningen. Mathias är mitt bollplank när jag gör mina tårtor och att inte kunna fundera med honom angående dessa tårtor var oerhört svårt. Resultatet syns iaf nedan. Tanken här var att hjulet skulle symbolisera hans motorcykel (som är ett av hans största intressen). Hjulet sprutar lera på tårtan bredvid. Här kommer både min och Mathias humor in. Sånt här gillar vi båda. Den andra tårtan symboliserar Mathias själv. För oss är han en superhjälte, därav stålmannen symboliken. Tårtorna bestod av mörka chokladbottnar fyllda med kokosmousse och hallonousse. De var spacklade med smörkräm. Den vita tårtan var täckt med sockerpasta och den bruna tårtan var täckt med chokladsockerpasta





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...