19 september 2015

Jessica & Jonas förlovningstårtor



Jag hade äran att få baka till min lillebror Jonas och Jessicas förlovningskalas. Eftersom min lillebror gillar traditionella tårtsmaker ville jag försöka göra så traditionella tårtor som möjligt men personliga iaf. Vi kom fram till att det skulle vara kinuskitårtor med grädde på kanterna. Det gjorde att dekorationerna inte kunde vara hur stora som helst. Jag valde att hålla dem ganska enkla, men tyckte att de blev söta iaf. De är gjorda på ljusa tårtbottnar fyllda med jordgubbsmousse och limemousse, täckta med kinuski ovanpå och grädde på sidorna. Siluetterna har jag skurit ut i marsipan.  

2 kommentarer:

  1. Hej, Vilken jordgubbsmousse har du använt i detta recept, din från "tårtfyllningar" eller Toves dit man kommer via länken som går via limemoussen. Vore tacksam för snabbt svar :)

    SvaraRadera
  2. Och en fråga till. Låter du mousse med gelatin först stelna i kylskåpet före du fyller tårtan med den? Tänker att det kan fås ett tjockare lager på så sätt?

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...