4 januari 2013

Gino

Under julhelgen gjorde jag och barnen en fantastiskt god efterrätt. Våra barn älskar frukt och bär så den här var som gjord åt dem. Receptet är Leilas och finns att hämtas här. Skriver som vanligt in det hit också.

6 st färska fikon
2 st bananer
250 g frysta hallon
1 dl  rörsocker
2 dl kokosflingor
200 g vit choklad
6 cm färsk ingefära
   
vaniljglass till servering

Sätt ugnen på grill 200 grader. Skär frukten i bitar och varva den i portionsformar eller i en stor gratängform. Blanda socker, kokos, fint riven ingefära och hackad vit choklad. Strö blandningen över frukten.  Gratinera i mitten av ugnen med luckan öppen tills den fått fin färg ca 2-3 minuter. Lämna inte ugnen utan stå och vakta så att efterrätten inte bränns. Servera efterrätten varm med mjuk vaniljglass.

 

2 kommentarer:

  1. Tack för alla goda recept du delar med dig av! Jag har anmält mig till din tårtkurs så jag hoppas få lära mig en massa bra tips och trix där :-)

    SvaraRadera
  2. Roligt att höra! Ses där då :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...