16 februari 2010

Hysteriskt roligt

 
Måste bara visa följande häftiga grej som min svärfar visade mig i helgen (hoppas att jag får visa det! :)). Följande text är tagen ur hans husligekonomihäfte från sisådär 1960 någongång. Vi fick oss ett gott skratt över det roliga häftet. Detta är bara ett i mitt tycke hysteriskt roligt exempel :) Tänk att han gick i åk 6 när han fick lära sig så´nt här. Kanske dagens barn också skulle behöva få lära sig hur stort linneskåpet ska vara och var i rummet man ska placera vilka möbler och att man ska placera huset så att man slipper onödigt snöskottande. Kanske man skulle ha behövt läsa det här före vi byggde hus...

4 kommentarer:

  1. Haha :) Vad roligt! Jag var tvungen att läsa upp det för min man. Vilka tider! :)

    SvaraRadera
  2. Haha :) Vad roligt! Jag var tvungen att läsa upp det för min man. Vilka tider! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...