1 maj 2012

Traktortårta

Min faster Tekla undrade om jag kunde göra en tårta åt hennes Olof som fyllde år i helgen. Hon gav mig inga instruktioner över hur den skulle se ut. Men efter att jag diskuterat saken med männen i mitt liv kom vi fram till att en traktor tårta åt en 81-åring passar utmärkt. Olof äger nämligen just en sådan här traktor. Olof är en mycket speciell man som har ett MYCKET stort hjärta. Jag har helt fallit för denna underbara man! Han har också en underbar humor och just därför passar en traktortårta honom perfekt :) Jag är inte så bekant med specifika traktormodeller, däremot kan jag ratta en traktor :) Det är väl viktigare än att man vet siffrorna på traktormärket ??? :) I och för sig så är några av stjärnorna i min klass utmärkta traktorkännare. De brukar nog upplysa mig om ett och annat när det gäller traktorer. Hur som haver så fick jag nog lov att googla Valmet 805 för att veta hur den ser ut så där mera exakt. Min kunskap sträcker sig till att jag vet hur en Valmet ser ut... Tårtan består av en ljus sockerkaksbotten gjord på 6 ägg. Den är fylld med hemgjord hallonsylt, grädde och glasskräm. Den är spacklad med glasskräm och täckt med marsipan. Dekorationerna är också gjorda i marsipan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...